Skip to main content
• Just War and Just Peace
• Islamic Brotherhood and Countering Terrorism
• Religious Freethinking, Acceptance of Denominational Ijtihad and Confronting Takfir and Extremism
• Islamic Empathy and Sympathy and Avoidance of Tensions and Conflicts
• Mutual Respect between Islamic Denominations, Observance of the Etiquettes of Difference and Avoidance of Quarrels, Desecration and Insults
• Explaining the Unified Islamic Nation and Islamic Countries Union and Reviewing and Analyzing the Proposed Model
• The Honoring Ceremony of Ayatollah Taskhiri
• Palestine and Islamic Resistance

35th International Islamic Unity Conference

استاد دانشگاه کنیا: با تمرکز بر اهداف جامعه بزرگ اسلامی می‌توان به جامعه مورد نظر امام عصر (عج) رسید

تصویر

حجت الاسلام والمسلمین شیخ سلیم مویگا نگا نگا، استاد دانشگاه کنیا در دوازدهمین وبینار سی‌ و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: ارتباط عمیقی بین اسلام و مسیحیت وجود دارد که در قرآن نیز  به آن اشاره شده ، آنجا که فرموده است: « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا  وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ » دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم.

وی ادامه داد: بعد از ورود اسلام به مکه، احکام و قوانین اسلامی نازل شدند، آنان بخشی از احکام و قوانین را که پیامبر(ص) به امر خداوند متعال آورده بود، تبلیغ کردند و اسلام را گسترش دادند.حدود بیش از صد سال بعد از هجرت اول آثار تاریخی و مساجد و قبور مردمانی که به اسلام روی آورده بودند، به وجود آمد.

وی در ادامه به نحوه گسترش دین اسلام به آفریقا و کشورهای عربی پرداخت و گفت: در جامعه آفریقایی انواعی از مذاهب وجود داشت، اما هیچگاه صحبت از این مسئله نشد که کدام مذهب نسبت به دیگری برتری دارد،  این‌گونه تفکر از طریق برخی کشورهایی وارد شد که از اختلافات بین ادیان و مذاهب و عشیره ها منافعی را به دست می‌آوردند و بدین ترتیب می توانستند بر مردم حکمرانی کنند اما تاکنون در کشور ما چنین اتفاقی رخ نداده و با وجود تلاش های بسیار نتوانسته اند بین قوم ها و عشیره ها اختلاف ایجاد کنند.

استاد دانشگاه کنیا تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل اختلاف پراکنی های دشمن، وارد اسلام افراطی یا اسلام تکفیری شدند اما پس از آن که دیدند با فطرت آنان یا اعتقادات سنتی عشیره یا قبیله شان سازگار نیست از آن خارج شده و یا به دین گذشته خود که مسیحیت بود و یا دین اصلی آفریقایی خود بازگشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ سلیم مویگا نگا نگا ادامه داد: با تمرکز بر اهداف جامعه بزرگ اسلامی و با تمرکز بر افرادی که تفکر و عقایدشان به اسلام نزدیک است می توان آنان را به جهان بزرگ اسلام که مورد رضایت امام عصر (عج) باشد، وارد کرد.

وی در پایان گفت:  همچنین می توان در کشورهای اسلامی فرقه گرایی را در خصوص مسئله دین و  مذهب کنار گذاشت و پس از آن مسائل دیگری را  مطرح کرد.