رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

رمضان ارنلر در سی‌و هفتمین کنفرانس وحدت؛ مسلمانان باید برای عبور موفق از آزمون الهی، به قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) تمسک جویند

رمضان ارنلر در سی‌و هفتمین کنفرانس وحدت؛ مسلمانان باید برای عبور موفق از آزمون الهی، به قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) تمسک جویند

رئیس دانشکده دانشگاه ایغدیر اظهار داشت: مسلمانان برای اینکه از آزمون الهی موفق عبور کنند باید به قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) تمسک جویند.
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، پروفسور رمضان ارنلر، رئیس دانشکده دانشگاه ایغدیر در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این کنفرانس و قدردانی از برگزار کنندگان آن اظهار کرد:  خداوند متعال همه انسان‌ها را برای امتحان به این دنیا آورده است، سؤالات او از این آزمون روشن بوده و از طریق کتب آسمانی به ما اطلاع داده شده که چگونه زندگی کنیم و در آخر هم در کتاب آسمانی راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را مشخص کرده است.

رئیس دانشکده دانشگاه ایغدیر افزود: سپس انسان مورد تسخیر و نفس شیطان قرار می‌گیرد که این مسئله آنان را به مسیر اشتباه سوق می‌دهد. در واقع برگزاری چنین همایش و کنفرانس هایی کمک می‌کند تا زندگی مسلمانان در راه قرآن و چارچوب سنت پیامبر(ص) قرار گیرد.

ارنلر خاطر نشان کرد: مسلمانان برای اینکه از آزمون الهی موفق عبور کنند باید به قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) تمسک جویند.

رئیس دانشکده دانشگاه ایغدیر تصریح کرد: گاهی انسان به دلیل مسائل پوچ و بی ارزش، فریب شیطان را می‌خورد و به دیگران کینه و دشمنی می‌ورزد؛ اما انسان مسلمانی که وحدت ایمانی را در وجود خود نهادینه کرده است، هیچگاه نمی‌تواند نسبت به مسلمان دیگر کینه و دشمنی داشته باشد.

ارنلر با بیان اینکه ما مسلمانان مشترکات زیادی داریم و باید به آنها توجه فراوان داشته باشیم،اظهار کرد: خالق و معبود ما یکی است، ما یک پیامبر(ص) داریم و دین و قبله ما نیز یکی است. باید بدانیم که همه این مسائل بیانگر وحدت، توحید، اخوت و محبت است.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند متعال ما را از ظلم، کینه، دشمنی و یا سوءظن علیه مسلمانان حفظ کند.