رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

ناظم اعلای امارت شرعیه هند؛ اسوه حسنه پیامبر اسلام(ص)، برای ما مشعل راه است

ناظم اعلای امارت شرعیه هند؛ اسوه حسنه پیامبر اسلام(ص)، برای ما مشعل راه است


ناظم اعلای امارت شرعیه هند تاکید کرد: وقتی رسول خدا راه‌های اتحاد با یهودیان را به ما نشان داد، پس اسوه حسنه آن حضرت امروز هم برای ما مشعل راه است.
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، مفتی شبلی قاسمی، ناظم اعلای امارت شرعیه هند در وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت با بیان این که اتحاد مسلمانان و عالم اسلام هم خیلی لازم است و هم آسان، تصریح کرد: «ما در برابر خود تعلیمات حضرت محمد (ص) را داریم. کعبه و هدف همه ما یکی است و تلاش‌های همه ما برای رضای خداست. جد امجد ما حضرت آدم از بهشت به دنیا فرستاده شد و همه تلاش می‌کنیم، دوباره به این بهشت برگردیم و تمام مسالک و فرقه‌ها در همین راستا تلاش می‌کنند».

وی اظهار داشت: «خداوند متعال و قرآن که آخرین کتاب اوست و حضرت محمد (ص) که آخرین نبی اوست، به اتحاد، احترام ، تحمل و قبول کردن یکدیگر تاکید کرده‌اند».

قاسمی با اشاره به آخرین حج و خطبه پیامبر(ص) در صحرای عرفات گفت: رسول خدا در آن خطبه فرمودند: «ای مردم همانگونه که این ماه، این روز و این شهر در نزد شما حرمت دارد، خداوند تعالی برای عزت و آبروی یک مسلمان حرمتی بیش از این قائل شده است. رسول خدا فرمود کسی که به کعبه احترام گذاشت اما به یک مسلمان احترام نگذاشت گویا حرمت کعبه را هم نگه نداشته است».

این عالم هندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «برادران من، مهمترین پیام  امروز را به شما می‌دهم و آن اینکه به صورت یک امت و یک ملت زندگی کنید، وحدت و اتحاد را گسترش دهید، از جنگ‌ها و درگیری‌های مسلکی و فرقه‌ای دوری کنید و ریسمان خداوند یعنی قرآن مجید را محکم بگیرید. تعصب‌های مختلف از جمله تعصبات منطقه‌ای، زبانی و رنگ و نسل را از بین ببرید».

وی ادامه داد: «ما می توانیم در کنار عمل به مسلک و فرقه خود، بر اساس نکاتی که همه آن را قبول داریم، یک دستورالعمل  مشترک داشته باشیم». 

ناظم اعلای امارت شرعیه هند خاطرنشان کرد: «خداوند در قرآن دستور داد که «قل تعالوا  الی کلمة سواء بیننا و بینکم». وقتی رسول خدا راه‌های اتحاد با یهودیان را به ما نشان داد پس اسوه حسنه آن حضرت امروز هم برای ما مشعل راه است. «لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة»».

وی با اشاره به این که ما امروز دچار هجمه‌های شیطانی هستیم، گفت: «بیایید بر اساس کلمه وحدت با هم متحد و برادر باشیم «کونوا عبادالله»، باید بنده خدا و همه باهم مانند یک امت و یک جسم باشیم که اگر خار در پای این جسم برود، اشک از چشم سرازیر شود». 

این عالم هندی در پایان سخنان خود گفت: «در آخر از مجمع تقریب مذاهب اسلامی که در این راستا تلاش می‌کند و علما را گرد هم می آورد، تشکر می‌کنم. ما این دعوت را قبول کرده و به دعوت شما لبیک می‌گوییم».