رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج در وبینار کنفرانس وحدت مطرح کرد؛ لزوم تقدم مصلحت وحدت بر منافع فردی

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج در وبینار کنفرانس وحدت مطرح کرد؛ لزوم تقدم مصلحت وحدت بر منافع فردی

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج تاکید کرد: با وجود تلاش دشمنان برای برجسته سازی اختلافات مذهبی و فرقه ای و در نتیجه ناهنجار جلوه دادن دین اسلام، تکیه مسلمانان به اشتراکات بیش از هر وقت دیگری ضروری است و باعث حفظ نظام اسلام می شود.
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، سیده حمیده حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج در سخنانی در وبینار سی‌ وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی  با اشاره به اینکه در هفته وحدت باید مقوله وحدت اسلامی به عنوان تنه و ریشه اسلام مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: توجه دادن جامعه مسلمین به مشترکاتی که طبیعی و بدیهی است، بسیار اهمیت دارد؛ یعنی توجه به اشتراکات بسیار از توجه به اختلاف نظرها مهم تر است. زیرا اختلافاتی که میان فرقه های مختلف اسلامی مطرح است، به طور معمول در جزئیات است و نقش اساسی در پذیرفتن دین ندارند.

حسینی با بیان اینکه دین اسلام کاملترین اندیشه دینی در جهان است، افزود: با وجود تلاش دشمنان برای برجسته سازی اختلافات مذهبی و فرقه ای و در نتیجه ناهنجار جلوه دادن دین اسلام، تکیه مسلمانان به اشتراکات بیش از هر وقت دیگری ضروری است و باعث حفظ نظام اسلام می شود. این در حالی است که وجود مذاهب کلامی و فقهی نقطه قوت اسلام است و این مسئله را روشن می کند که دین اسلام توانایی رشد و تعالی را داشته و دارد و از پایه های قوی فکری ساخته شده است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اختلاف نظر در بطن خود خیلی مهم نیست، گفت: اختلافات تنها در صورتی دارای اشکال است که تبدیل به تفرقه و جدایی مسلمانان شود؛ زیرا دشمنان اسلام از کوچکترین اختلافی بین مسلمانان نهایت استفاده را می کنند تا شکاف بین آنها را عمیق تر کنند تا به خیال خام خود بتوانند دین اسلام را از صحنه حذف کنند.

وی افزود: مسلمانان با درایت و عمل به دستورات الهی که در آیات متعدد اتحاد و همبستگی و اعتصام به حبل الهی را مورد تاکید قرار می دهد، از تفرقه دوری می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: دین اسلام توانست اعراب را از عقاید باطل خود برگرداند و تبدیل به انسانهایی کند که برای حفاظت از دین خدا دوش به دوش پیامبر شمشیر زدند و شهادت را به عنوان سعادتی عظیم پذیرفتند، در حالی که اختلاف نظر و عقیده هم داشتند؛ اما مصلحت  را در نظر گرفتند.

حسینی در نهایت تصریح کرد: بدون تردید با تلاشی که دشمنان به شکل همه جانبه ای علیه مسلمانان به جریان انداخته اند، شناساندن اهداف آنها امری ضروری است و سبب می شود صفوف مسلمانان فشرده تر شود و همگان برای مصلحت بزرگ یعنی حفظ دین، منافع خاص خود را کنار بگذارند و وحدت را در رأس امور قرار دهند.