رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

شیخ اسماعیل دعا در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت: صلح و آرامش باعث دوری جوامع اسلامی از جنگ می‌شود

شیخ اسماعیل دعا در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت: صلح و آرامش باعث دوری جوامع اسلامی از جنگ می‌شود

رئیس شورای عالی امور اسلامی زیمبابوه اظهار داشت: صلح و آرامش برای همه جوامع اسلامی ضروری است و آنان را از جنگ دور می‌کند، ما مسلمانان هیچ‌گاه خواهان وقوع درگیری در جهان نیستیم.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، شیخ اسماعیل دعا، رئیس شورای عالی امور اسلامی زیمبابوه و معاون شورای عالی آفریقا در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: در واقع وحدت میان مسلمان، دستور خداوند سبحان و تعالی است و در آیه " واعتصمو بحبل الله جمیعا" مستقیم به آن اشاره شده است.
 
وی افزود: ما مسلمانان نباید متفرق شویم ، چراکه در غیر این صورت شکست خواهیم خورد، باید بدانیم زمانی در برابر استکبار جهانی پیروز خواهیم شد و به اهداف خود دست خواهیم یافت که یکپارچگی مان را  بدون توجه به نوع مذهب حفظ کنیم.
 
رئیس شورای عالی امور اسلامی زیمبابوه تصریح کرد: ما امروز به اتحاد اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم تا دشمنان نتوانند به اسلام حمله کنند . باید بدانیم در صورت بروز اختلاف نظر باید مشکلات خود را با گفت‌وگو حل و فصل کنیم .
 
وی خاطر نشان کرد: خداوند سبحان مسلمانان متحد را دوست دارد و نعمت های فراوانی را در اختیار آنان قرار می‌دهد، بنابراین باید وحدت خود را صرف نظر از رنگ و یا مکتب فکری حفظ کنیم.
 
رئیس شورای عالی امور اسلامی زیمبابوه در پایان گفت: صلح و آرامش برای همه جوامع اسلامی ضروری است و آنان را از جنگ دور می‌کند، ما مسلمانان خواهان وقوع درگیری در جهان نیستیم.