رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

شیخ عزیز بابایی: به دعوت و رسالت نبوی اهتمام ویژه داشته باشیم

شیخ عزیز بابایی: به دعوت و رسالت نبوی اهتمام ویژه داشته باشیم

امام جمعه اهل سنت صادقیه تصریح کرد: اگر بخواهیم جاودانگی و نصرت ما حتمی باشد، باید به دعوت و رسالت نبوی(ص) اهتمام ویژه داشته باشیم؛ این امانت بزرگی است که نباید لحظه ای از آن غافل باشیم.
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، شیخ عزیز بابایی، امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس، اظهار داشت:امروز شاهد اهانت به مقدسات دو میلیارد نفر از امت اسلامی هستیم، اهانت‌هایی که در دانمارک و فرانسه در قالب فیلم‌های توهین آمیز و کاریکاتورهای زننده درباره پیامبر رحمت و مهربانی پخش می شود و  گاهی با آتش زدن و پاره کردن قرآن کریم خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سوئد با چراغ سبز حکومت و در انظار عمومی و با شعار آزادی، قرآن پاره می شود و این جنایت در دانمارک هم تکرار می شود. راستگرایان افراطی از آن برای تسلط بر دولت استفاده می کنند. ما اهل سنت ساکن تهران هم در کنار همه برادران و خواهران کشورهای اسلامی این اهانت ها را به شدت محکوم می کنیم.

شیخ عزیز بابایی گفت: هیچ شکی نیست که امت ها و رسالت و دعوتشان زنده و پویا هستند، اگر امتی رسالتی را به دوش نکشد و دعوتی را در پیش نگیرد، حیاتش مصنوعی و غیرطبیعی است. ما هم اگر بخواهیم همانند سلف صالحمان بهترین امت در حال حاضر و آینده باشیم و جاودانگی و نصرت ما حتمی باشد، باید به دعوت و رسالت نبوی اهتمام ویژه داشته باشیم. این امانت بزرگی است که نباید لحظه ای از  آن غافل شویم.حاملان این دعوت و رسالت در طول تاریخ چه بسیار گردنکشان و حکومتهای قدرتمندی را که مقهور و مغلوب ساختند. 

وی خاطرنشان کرد: چکیده و خلاصه رسالت همه رسولان و انبیا همین رسالت اسلامی است که در اختیار امت بزرگ مسلمان است و اگر برای حمل این رسالت برنخیزند، در حقیقت به همه انبیا و رسالت‌هایشان جفا کرده اند.