رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تطبیع و عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

مولانا قاری عبدالرحمن نورزئی: جمهوری اسلامی ایران نماد توجه به ارزش های اسلامی در جهان است

مولانا قاری عبدالرحمن نورزئی:  جمهوری اسلامی ایران نماد توجه به ارزش های اسلامی در جهان است

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، مولانا قاری عبدالرحمن نورزئی، خطیب و امام مسجد سفیر کویته در وبینار پنجم سی و ششمین کنفرانس وحدت، بر لزوم توجه به منابع دین اسلام پیرامون وحدت اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: پیام نبی مکرم اسلام، یک پیام ماندگار و نجات دهنده است. ایشان آخرین پیامبر الهی و محبوب‌ترین فرستاده و خاتم النبیین هستند که خداوند به واسطه ایشان آخرین پیام هدایت را به انسانها رسانید. خداوند در قرآن کریم می فرماید:«ان اعبدو الله و اجتنبو الطاغوت» خدا را پرستش کنید و از پیروی و بندگی طاغوت پرهیز و اجتناب نمایید.

وی با بیان این که خداوند برای دستیابی به امنیت و آرامش، چارچوبی را مشخص نموده و آن، پیروی از تعالیم حضرت محمد (ص) است، افزود: این رستگاری و امنیت صرفاً در پیروی از دستورات حضرت رسول یافت می‌شود؛ زیرا پیام حضرت رسول جاودانه و همیشگی و یک نظام نجات‌دهنده جهانی است.خدای متعال در مورد حضرت رسول فرموده است:« من تو را هدایت کرده و به تو دین حق را داده و تو را مبعوث نمودم». خداوند همچنین در جایی دیگر می فرماید: «ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله» ای پیامبر! به مردم بگو اگر خدا را دوست دارید از من پیروی کنید. در اینصورت خداوند متعال به شما مهر می‌ورزد؛ یعنی محبت الهی در گروی پیروی از حضرت رسول است و نمی‌توان بدون پیروی از حضرت رسول مشمول محبت الهی شد.

او با اشاره به این که اطاعت خداوند و رسولش راه سعادت و رستگاری است، ادامه داد: کسانی که از اطاعت از خدا و رسول امتناع می‌ورزند و سرکشی می‌کنند و راه طاغوت را انتخاب می‌ نمایند، خداوند متعال چنین کافران و سرپیچی کنندگانی را دوست ندارد؛ زیرا پروردگار، رسول خود را با شخصیت و صفاتی کامل و جامع در دنیا مبعوث نمود و به سمت بشریت فرستاد.«لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجوا الله و الیوم الآخر». برای شما در زندگی حضرت رسول یک نمونه و مثال و الگویی وجود دارد. حضرت رسول برای هر شخصی که به خدا و آخرت ایمان داشته باشد، می‌تواند دلیل رستگاری و موفقیت در دنیا و آخرت باشد.

مولانا نورزئی با بیان اینکه صرفاً باید از حضرت رسول پیروی نمود، چون ایشان نماینده خدا بر روی زمین است و دستورالعمل بیان شده توسط ایشان باعث خوشبختی و سعادت بشریت است، افزود: خداوند همچنین فرموده است:«انا انزلنا الیک الکتاب بالحق لتحکم بین الناس بما اراک الله» ای رسول خدا! به همراه حق، کتاب را نازل کردیم تا مردم را به طرف راه هدایت دعوت کنید. مشخص می‌شود که قوانین الهی باعث رستگاری است و پیروی از هر قانون دنیوی، گمراه کننده و تحقیر کننده است و تنها قوانین بیان شده توسط حضرت رسول، عامل نجات ابدی هستند.

او با اشاره به اینکه در عصر حاضر، جمهوری اسلامی ایران نماد توجه به ارزش های اسلامی در جهان است، بیان داشت: جمهوری اسلامی با اجرای قوانین الهی، مردم دنیا را به این راه دعوت می‌نماید و انسان‌های دنیا را به این نکته متوجه می‌سازد که رستگاری شما از طریق همین کتاب الهی است و همگان باید این کتاب را قانون زندگی قرار دهند و رابطه خود را با طاغوت تمام نمایند. امروزه این وظیفه بر دوش علمای امت است که این پیام دین الهی را عمومی کنند و به دنیا بگویند که راه نجات از ظلم و ستم و استبدادی که در دنیا توسط طاغوت و قدرتهای طاغوتی در حال رخ دادن است، این است که در قلمروی خود، دین خدا را اجرا نمایند. این در حالی است که همگان می توانیم به وسیله انقلاب اسلامی زندگی خود را تغییر بدهیم. راه نجات و سعادت یکی است و آن اینکه به خداوند و رسول او رجوع شود.