رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تطبیع و عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

حجت الاسلام سید هاشم موسوي: مذاهب اسلامی برای بقای وحدت موظفند حول یک محور گرد هم جمع شوند

حجت الاسلام سید هاشم موسوي: مذاهب اسلامی برای بقای وحدت موظفند حول یک محور گرد هم جمع شوند

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، حجت الاسلام سید هاشم موسوي، امام جمعه شیعیان کویته پاکستان در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: وحدت فراتر از اتحاد است، همه ما مسلمانان یکی هستیم، پیرو خدا، رسول الله(ص)، قرآن کریم و یک قبله واحد هستیم؛اگر ما مسلمانان وحدت نداشته باشیم، به تفرقه و فسادها دامن زده خواهد شد.

وی افزود: همه مذاهب اسلامی باید برای بقای وحدت حول یک محور جمع شوند و با هم اتحاد و زندگی صلح آمیز داشته باشند. درست است که ما در برخی از مسائل اختلاف داریم اما می‌توانیم به وسیله گفت‌وگو این اختلافات را حل کنیم.

موسوی تصریح کرد: خداوند متعال همواره ما را از تفرقه منع نموده است. در آیه شریفه می‌فرماید" واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" بنابراین بر مسلمانان واجب است که با برادری با یکدیگر رفتار کنند و اختلافاتشان را برطرف نمایند.

وی خاطر نشان کرد: از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بابت ابتکار هفته وحدت و ادامه دادن این مسیر کمال تشکر را دارم،امیدواریم بتوانیم در مسیر وحدت همواره پیشرفت داشته باشیم و به مرتبه ای دست یابیم که همه دشمنان از آن واهمه دارند.

موسوی تاکید کرد: اگر ما مسلمانان به اشتراکات خود بیش از گذشته اهمیت دهیم و نکات اختلافی را که بسیار ناچیز است، کنار بگذاریم، می توانیم به تشکیل امت واحده که براساس مبانی اسلام ناب محمدی(ص) است، دست یابیم.

وی در پایان گفت: وحدت مورد نظر اسلام، محصور به مرزها نبوده و فراتر از آن است، اگر ما بتوانیم در حرکت در این مسیر استمرار داشته باشیم، می‌توانیم در دنیا و آخرت به کامیابی برسیم.