رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

آیت الله گلپایگانی در وبینار کنفرانس وحدت: ایجاد "جنگ‌های مذهبی" با هدف فروش سلاح

آیت الله گلپایگانی در وبینار کنفرانس وحدت: ایجاد "جنگ‌های مذهبی" با هدف فروش سلاح

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم مهمترین هدف استکبار جهانی از ایجاد جنگ و اختلاف در کشورهای اسلامی را فروختن تسلیحات به این کشورها دانست.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، آیت الله "سید محمد باقر گلپایگانی"  استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم  در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به رویکرد جهان اسلام  در زمینه همدردی اسلامی و پرهیز از تنش گفت: مهمترین هدف استکبار جهانی از ایجاد جنگ و اختلاف در کشورها فروختن تسلیحات به این کشورهاست. حالا فرقی نمی‌کند که این اختلافات و جنگ افروزی‌ها را در کشورها ایجاد کنند یا در بین ملت‌ها و دولت‌ها.
 
وی ادامه داد:  اسلام مخالف سلطه گری و دین عدل و عدالت است. به همین سبب است که استکبار جهانی  با ایجاد داعش در حال نهادینه کردن اسلام ستیزی در کشورها است.
 
این استاد درس خارج فقه و اصول تاکید کرد: بزرگترین صادر کننده تسلیحات در دنیا در مرحله اول آمریکا و بعد روسیه است و جالب است که ۱۳۵ هزار مرکز وجود دارد که اسلحه‌های دستی و ملزومات آن را تولید می‌کند و آنان را در اختیار  مردم می‌گذارند تا آنان را در مقابل دولت‌ها و یکدیگر قرار دهند.
 
آیت الله گلپایگانی با بیان این واقعیت که کمپانی‌های تسلیحاتی بر روی اختلافات سرمایه‌گذاری می‌کنند، خاطر نشان کرد: نتیجه می‌‎گیرم که اگر میان کشورهای اسلامی و مسلمانان جنگی شروع شود، به نفع کفار است چون آنان تسلیحاتشان را می‌فروشند و دو ملت مسلمان را به جان هم می‌اندازند؛ لذا باید مسئولین کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان آگاهی داشته باشند و به اختلافات بین خود پایان دهند و با اتحادشان دست سلطه‌گران و استعمار گران را کوتاه کنند.
 
وی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه دولت های اسلامی بتوانند آگاهی خود را بیشتر کرده "واعتصموا بحبل الله جمیعا" را در جامعه اسلامی پیاده سازی کنند، اظهار داشت: از خداوند متعال می خواهیم ما را به حبل اسلام متصل کند تا بتوانیم در مقابل توطئه‌گران ایستادگی کنیم و در این بین مسئولین هم باید آگاه باشند تا بتوانند ملت‌ها را آگاه کرده و از بروز اختلافات جلوگیری کنند.