رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

قائم مقام مؤسسه تقریب در ایالت بائوچی نیجریه: نیاز مبرمی به همدردی اسلامی در میان جوامع داریم

قائم مقام مؤسسه تقریب در ایالت بائوچی نیجریه: نیاز مبرمی به همدردی اسلامی در میان جوامع داریم

قائم مقام مؤسسه تقریب در نیجریه اظهار داشت: جهان امروز پر از درگیری‌ها، بحران‌ها، کشتارها و درد و رنج‌هاست؛ پس نیاز مبرمی به همدردی اسلامی به ویژه در میان جوامع و کشورهای اسلامی و از جمله ایران و عربستان سعودی داریم.


به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی،"شیخ یعقوب ننگی" قائم مقام مؤسسه تقریب در ایالت بائوچی نیجریه در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: همدلی به معنای درک کردن احساس شخصی دیگر یا شریک شدن در احساس اوست.هنگامی که فردی دچار مشکل یا درد و رنجی می شود، توانایی شما برای درک درد و رنج او و شریک شدن در آن و یافتن حسی مانند او به معنای همدلی است و اسلام هم دین همدلی است.
وی ادامه داد:اما همدردی، به معنای احساس غم و اندوه و تاسف برای فردی دیگر و فراتر از همدلی است؛ زیرا نه تنها حس او بلکه شرایط او را نیز درک می کنید؛ این حس همدردی تنها برای مسلمان یا مؤمنان نیست، بلکه برای همه انسان‌ها است.  
شیخ ننگی گفت: از آنجا که اسلام، دین انسانیت است، ما نمونه‌های عملی بسیاری از این همدلی را در بین رهبران مذهبی از پیامبر اکرم (ص) گرفته تا حضرت علی (ع) و دیگر امامان داریم.
وی تصریح کرد: در جنگ موته چند فرمانده منصوب به پیامبر (ص) به شهادت رسیدند که از جمله آن‌ها جعفر برادر بزرگ امام علی (ع)  بود.در پی به شهادت رسیدن او، پیامبر اکرم(ص) شخصا به خانه‌اش رفت و دستان نوازش‌گر و پر برکت خود را از روی همدلی و همدردی بر سر فرزندانش نهاد و از مسلمانان خواست برای خانواده جعفر غذا آماده کنند، زیرا آنان سرپرست خود را ازدست داده بودند
حضرت علی(ع) نیز روزی سالمندی را دید و از وضع و شرایط او جویا شد. هنگامی که فهمید همه بستگان و نزدیکانش او را تنها گذاشته و ترک کرده اند، فرمود: تا هنگامی که جوان و نیرومند بود، از او سود می بردید، اما اکنون او را به حال خود واگذاشته اید؟ سپس دستور داد در خزانه ثبت نام شده و از بیت المال تا پایان زندگی‌اش مبلغی به او پرداخت شود.
قائم مقام مؤسسه تقریب در نیجریه گفت: جهان امروز پر از درگیری‌ها، بحران‌ها، کشتارها و درد و رنج‌هاست، آن هم به دلیل اوضاع و شرایطی است که دشمنان پدید آورده اند. پس نیاز مبرمی به همدردی اسلامی به ویژه در میان جوامع و کشورهای اسلامی و از جمله  ایران و عربستان سعودی وجود دارد که در صورت تحقق، دستاورد بسیار بزرگی خواهد بود.ما برای حفظ نسل انسان‌ها و بشریت در برابر دشواری‌ها، به شدت نیازمند وحدت در این عصر هستیم.