رفتن به محتوای اصلی
• جنگ و صلح عادلانه
• اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم
• آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی‌گری
• همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
• احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
• تقبیح عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

مولانا عبدالحق هاشمی در سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت؛ بزرگان دین اسلام نمونه عملی همکاری اسلامی برای دست‌یابی به ارزش‌های مشترک هستند

مولانا عبدالحق هاشمی در سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت؛ بزرگان دین اسلام نمونه عملی همکاری اسلامی برای دست‌یابی به ارزش‌های مشترک هستند

امیر و رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان پاکستان با بیان اینکه بزرگان دین اسلام نمونه عملی همکاری های اسلامی برای دست‌یابی به ارزشهای مشترک را برای ما به یادگار گذاشته اند، گفت: متاسفانه دنیای امروز، دنیای تعصبات، نفرت، ایجاد شبهات و... در میان مردم جهان است و با کشورهایی روبه رو هستیم که در برابر ارزش‌های اسلامی – انسانی قرار گرفته اند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، مولانا عبدالحق هاشمی، امیر و رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان پاکستان در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ارزش‌های بنیادینی که در میان امت اسلامی وجود دارد، عبارتند از شجاعت، خدمت به علم، احترام و توسعه اخلاق حسنه.

وی افزود: با گذشت زمان، متاسفانه امت اسلامی از برخی از ارزش‌های خود فاصله گرفته اند.

امیر و رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان پاکستان تصریح کرد: اگر چه اعتقادات و مذاهب مردم جهان با یکدیگر مختلف است اما آنها یکسری ارزش‌های مشترک دارند که همگی در آن شریک هستند ، از جمله برقراری امنیت، فضای صلح آمیز، خدمت به همنوع. این‌ها ارزش‌هایی هستند که میان همه انسان ها مشترک هستند.

مولانا عبدالحق هاشمی خاطر نشان کرد: انسان‌ها امروز در جهانی با فرقه ها و مذاهب گوناگون در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه با یک تمدن غربی دجالی روبرو هستیم که در برابر ارزشهای انسانی-اسلامی قرار گرفته است و ما از هر طرف شاهد بروز ارزش‌های منفی هستیم.

امیر و رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان پاکستان تصریح کرد: علمای جهان اسلام باید حول یک محور گرد هم آیند تا در مورد ارزش‌های مشترک تبادل نظر کرده و افکار خود را بیان کنند و خروجی این تبادل نظر را در قالب یک سری اصول، تجربیات عملی و آموزه های آکادمیک توسعه و ترویج دهند تا نسل جدید از آن بهره ببرند و در یک جامعه ای بر اساس ارزش‌های مشترک صلح آمیز زندگی امنی داشته باشند.