رفتن به محتوای اصلی

موضوعات فراخوان مقاله

مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب
ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب
نقش دانشمندان و نخبگان مسلمان در مواجهه با بلایا و مصائب
نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و ترویج فرهنگ تعاون در هنگام ابتلای به بلایا و مصائب
تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در عصر کرونا برای جوامع اسلامی
جهان پساکرونا و سناریوهای جدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام
چالش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب در مواجهه با کرونا

سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

ماموستا ملاقادر قادری در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی: تفرقه عامل تسلط آمریکا بر جهان اسلام است

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ماموستا ملاقادر قادری عصر امروز در وبینار "چالش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب در مواجهه با کرونا"، با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای ارتقای همگرایی میان امت اسلام است، اظهار کرد: «واعتصمو بحبل‌الله جمیعا ولاتفرقوا»، این اعتصام اکنون میان ملت‌ها و میان حاکمان دولت‌های اسلامی وجود ندارد و ریختن خون مسلمانان به یک موضوع عادی تبدیل شده است.
وی از وحدت مطلوب کفار علیه اسلام یاد کرد و افزود: ما نه علیه کفار وحدت داریم و نه نسبت به یکدیگر نگاه دوستی و رحمت داریم؛ ما در سال ۶۰ خدمت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران رسیدیم و آن بزرگوار فرمودند که مصلحت شما، مصلحت ماست و مصلحت ما، مصلحت شماست چراکه ما همه دین اسلام و قرآن شریف را باید حفظ کنیم و با وحدت به پیروزی برسیم.
امام جمعه پاوه عنوان کرد: اگر همین چند جمله بنیان‌گذار انقلاب در مورد لزوم وحدت اسلامی را مورد توجه قرار می‌دادیم اکنون شرایط بسیار مطلوب‌تری می‌داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه امت اسلام در پیامبر، قبله، نماز، روزه، زکات، حج و بسیاری از موارد وحدت دارد، تصریح کرد: اگر اختلافی میان مذاهب وجود دارد باید تلاش کنیم تا این اختلاف‌های فقهی موجب اختلاف عقیدتی، کلامی و رفتاری نشود چراکه عزت و سربلندی امت اسلام وابسته به وحدت است.
ملاقادر قادری اختلاف و تفرقه را عامل تسلط یافتن آمریکا بر جهان اسلام دانست و گفت: کنفرانس‌هایی همانند کنفرانس وحدت باید گسترش یابد تا جهان اسلام بتواند با بصیرت مقابل دشمنان ایستادگی کند.
وی با بیان اینکه در شرایط امروز زندگی بدون بصیرت برای علمای اسلام شدنی نیست، مطرح کرد: نبود بصیرت بالاتر از محروم شدن از بصر و چشم است.